ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN SIKÇA SORULAN SORULAR
- YKS sonuçlarına Göre Fakültenize Kayıt Hakkı Kazandım, Kaydımı Nasıl Yaptırabilirim?
YKS sonuçlarına göre yeni kayıt yaptıracak olan öğrencilerimiz Üniversitemiz web sayfanda ilan edilecek tarih aralıklarında “e-Devlet” kapısı üzerinden elektronik kayıt yapabileceklerdir.
Elektronik kayıt yaptıramayan öğrencilerimiz ise Üniversitemiz web sayfasında ilan edilen tarih aralıklarında Fakültemiz Öğrenci İşleri Birimine şahsen müracaat ederek kayıt işlemini yapabilirler.
- Fakültenizde İsteğe Bağlı Hazırlık Eğitimi (İngilizce) Alabilir miyim?
Evet, alabilirsiniz. Fakültemizdeki “Fizik Bölümü ve Yazılım Geliştirme Bölümü hariç” tüm bölümlerde isteğe bağlı İngilizce hazırlık eğitimi mevcut olup, E-Devlet üzerinden ilk kayıt aşamasında “İsteğe bağlı hazırlık eğitimi almak istiyorum” sekmesini işaretleyerek veya yine kayıt için belirtilen tarih aralığında Fakültemiz Öğrenci İşleri Birimiyle irtibata geçerek dilekçe vermek suretiyle isteğe bağlı hazırlık eğitiminden faydalanabilirsiniz.
- Ders Kayıt İşlemlerini Ne Zaman Yapabilirim?
Ders kayıt (ders alma) işleminizi, Üniversitemiz web sayfasında yayımlanan akademik takvimde belirtilen tarih aralığında https://obs.beun.edu.tr/oibs/std/login.aspx adresinden Öğrenci Bilgi Sistemine öğrenci numaranız ve şifrenizle girerek yapabilirsiniz. Bu tarih aralığını kaçırmanız durumunda ise yine akademik takvimde belirtilen ders ekleme-ders silme döneminde ders alma ve ders değiştirme işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ders ekleme ve ders silme döneminden sonra, hiçbir şekilde üzerinize ders alamayacağınızı ve/veya üzerinizdeki dersi bırakamayacağınızı unutmayınız.
- Ders Kayıt İşlemini Nasıl Yapabilirim?
Ders kaydınızı, kayıtlı olduğunuz bölümün web sayfasında yer alan tabi olduğunuz öğretim planında bulunan dersler kapsamında yapmalısınız. Tabi olduğunuz öğretim planında bulunan derslerden önce başarısız olduğunuz dersleri ve ardından diğer almanız gereken dersleri seçmelisiniz. Ders seçiminizi tamamlandıktan sonra kesinleştirme ve onay verme işlemlerini yapmalısınız. Kesinleştirme ve onay işlemlerini tamamlamayan öğrencilerin ders kayıt işlemleri tamamlanmış olmaz.
Ders Kayıt İşlemini Tamamladıktan Sonra danışmanınızın ders kaydınıza onay vermesini beklemelisiniz. Eğer ders kayıt veya ders ekleme ve ders silme döneminin sonuna doğru danışmanınız hâlâ onay vermemiş ise danışmanınızla mutlaka iletişime geçmelisiniz.
- Ders kayıtlarında ders alma sınırı nedir?

* Birbirini izleyen iki yarıyıl içinde mezun olabilecek öğrencilere, Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla her yarıyıl için 30 AKTS’lik derslere ek olarak dört ders daha verilebilir.
- 4. Sınıftayım ve Birbirini İzleyen 2 (iki) Yarıyıl İçerisinde Mezun Olabilecek Durumdayım. 30 AKTS + 4 Dersi Nasıl Alabilirim?
Bu durumda olan öğrenciler ders kayıt haftasında normal ders kayıtlarını yaptıktan sonra talep ettikleri ek dersler için Fakültemiz web sayfasında bulunan Formlar→Öğrenci için Formlar kısmında (bağlantı için tıklayınız) yer alan Ek Ders Kodlama Formunu (30+4) danışmanınız ile birlikte doldurup Bölüm sekreterliğinize teslim etmelidirler. Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile 30 AKTS+4 ders almanız uygun görülür ise danışmanınız ile birlikte ders ekleme ve ders silme döneminde onaylanan derslerinizi alabilirsiniz.
- Üst Dönemden Ders Alabilir miyim?
Üst dönemden (bir üst sınıftan) ders alabilmeniz için başarısız dersinizin olmaması (alttan dersinizin olmaması), genel akademik not ortalamanızın en az 2.50 olması ve danışmanınızın onayı gereklidir.
- Yarıyıl Tekrarı Nedir?
Üçüncü ve dördüncü yarıyıl başında genel akademik not ortalamanız 1.00’ın altında ve beşinci yarıyıldan itibaren herhangi bir yarıyıl başında genel akademik not ortalamanız 1.80’in altında ise yarıyıl tekrarlama durumuna düşersiniz. Yarıyıl tekrarında öğrenciler öncelikle DZ, GR, FD, FF ve YZ notu aldıkları dersleri tekrar alırlar. Ancak notlarını ve akademik ortalamalarını yükseltmek amacıyla DC ve DD notu aldıkları dersleri de tekrar alabilirler.
- Yarıyıl Tekrarından Nasıl Çıkarım?
Yarıyıl tekrarlama durumunda olan öğrenci, genel akademik ortalamasını 1.80 ve üzerine çıkaramadığı sürece, daha önce hiç almadığı dersleri alamaz. Örnek olarak; üçüncü yarıyıl başında genel akademik ortalaması 1.00’in altın olan bir öğrencinin yarıyıl tekrarından çıkması için dördüncü yarıyıl başında genel akademik not ortalamasını en az 1.80 olması gerekmektedir.
- Hangi Derslerden Muafiyet Sınavına Girebilirim?
Fakültemiz bölümlerine yeni kayıt olmuş öğrenciler, öğretim planlarında birinci sınıfın güz ve bahar yarıyıllarında bulunan YDL kodlu Yabancı Dil I ve II (İngilizce) derslerinin muafiyet sınavlarına “kayıt oldukları eğitim-öğretim yılının başında Üniversitemiz web sayfasından ilan edilen yer ve tarihlerde” girebilirler. Bu sınavların Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapıldığı bilinmelidir.
- Daha Önce Öğrenim Gördüğüm Yükseköğretim Kurumlarında Aldığım ve Başarılı Olduğum Dersleri Yeni Kayıt Olduğum Bölümde Saydırabilir miyim?
a) Fakültemiz bölümlerine yeni kayıt yaptırdıysanız; daha önce öğrenim gördüğünüz yükseköğretim kurumunda/kurumlarında aldığınız ve başarılı olduğunuz ders/derslerden muaf olmak için kayıt yaptırdığınız yarıyılın başlamasından itibaren en geç bir sonraki yarıyılın başına kadar Fakültemiz Öğrenci İşleri Birimine başvurmalısınız. Daha sonra yapacağınız muafiyet ya da yapılan muafiyet/intibak işlemlerinin iptaline yönelik istekleriniz kabul edilmeyecektir.
b) Fakültemiz bölümlerine yatay veya dikey geçiş yapmak suretiyle geldiyseniz; muafiyet başvurunuzu kayıt esnasında Fakültemiz Öğrenci İşleri Birimine yapmalısınız. Daha sonra yapacağınız muafiyet ya da yapılan muafiyet/intibak işlemlerinin iptaline yönelik istekleriniz kabul edilmeyecektir.
- Ders ve Sınav Programlarına Nereden Ulaşabilirim?
Ders ve sınav programlarınıza Bölümünüzün web sayfasından ulaşabilirsiniz. Ayrıca eğitim-öğretim, burs, vb. her türlü duyurular ve haberler bölümünüz web sayfasında ilan edildiğinden düzenli olarak Bölüm web sayfanızı ziyaret etmelisiniz.
- Mazeretimden Dolayı Ara Sınava/Ara Sınavlara Giremedim Ne Yapmalıyım?
Ara sınava giremeyen öğrencilerden haklı ve geçerli mazeretleri Fakültemiz Yönetim Kurulunca kabul edilenler mazeret sınavına/sınavlarına girebilirler. Mazeretinizin kabulü için haklı, geçerli nedenler ve kanıtlayıcı belgelerle beraber Fakültemiz web sayfasında bulunan Mazeret Sınavı Başvuru Formunu doldurularak “her yarıyıl başında Fen Fakültesi web sayfasından ve sosyal medya hesaplarından ilan edilen mazeret sınavları son başvuru tarihine kadar” Fakültemiz Öğrenci İşleri Birimine başvuruda bulunmalısınız. Zamanında yapılmayan başvurular kabul edilmeyecektir. Mazeretinizin Fakültemiz Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi halinde mazeret sınavına/sınavlarına, Bölümünüz sınav programında* belirtilen gün, yer ve saatlerde girebilirsiniz. Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınavı yapılmaz.
* Sınav programlarında ara, mazeret, genel vb. sınavlar toplu olarak ilan edilir, Bölümünüz sınav programına Bölümünüzün web sayfasından ulaşabilirsiniz.
- Genel Sınavlar İçin Telafi/Mazeret Sınavları Var mı?
Herhangi bir dersin genel sınavının telafi/mazeret sınavı bütünleme sınavıdır. Bütünleme sınavı için ise ayrıca bir telafi/mazeret sınavı yapılmaz.
- Genel Sınav Sonuçları Sonrası Not Yükseltmek İçin Bütünleme Sınavına Girebilir miyim?
Evet, Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) "Bütünleme Ders Kayıt İşlemleri" ekranından notunu yükseltmek istediğiniz ders için bütünleme sınavına giriş talebinde bulunabilirsiniz. Ancak en son sınavda aldığınız notun geçerli olacağını unutmayınız.
- Kimlik Kartımı Kaybettim, Ne Yapmalıyım? Okula ve Sınavlara Nasıl Gireceğim? Kartın İçinde Param Vardı, Ne Olacak?
- Fen Fakültesi web sayfasında Formlar→Öğrenci için Formlar kısmında yer alan Kimlik Talep Formunu doldurup Fakültemiz Öğrenci İşleri Birimine teslim etmelisiniz.
- Fakültemiz Öğrenci İşleri Biriminden Öğrenci Belgesi talebinde bulunmalısınız. Kampüse ve Sınavlara giriş için yeni kimlik kartınız gelinceye kadar öğrenci belgenizi kullanabilirsiniz.
- Eski öğrenci kimlik belgenizde bakiyeniz mevcut ise yeni kartınıza otomatik olarak aktarılmaktadır.
- Öğrenci İşleri Birimimiz tarafından kimlik talebiniz işleme alınacak ve kimliğiniz geldiğinde Öğrenci Bilgi Sisteminde mevcut e-posta adresinize bilgilendirme yapılacaktır.
- Yeni öğrenci kimlik kartlarının basımının yapılarak Öğrenci İşleri Birimimize gelmesi yoğunluk durumuna göre 1-2 hafta sürmektedir.
- Sınav Notum Beklediğimden Düşük Geldi, Ne Yapmalıyım?

- Sınav sonuçlarına itirazlar sınav sonucunun ilanından itibaren en geç yedi gün içinde yapılır. İtiraz süresinin bitiminden sonra sınav sonucuna yapılacak itirazlar işleme alınmaz.
- Seçmeli Bir Dersten Kaldım, Aynı Dersi Tekrar Almak Zorunda mıyım?
Hayır, aynı dersi tekrar almak zorunda değilsiniz: Öğrenci Bilgi Sisteminde (OBS) üzerinden ders alma işlemi esnasında ders saydır butonuna tıklayarak farklı bir seçmeli ders alabilirsiniz.
- Alıp Başarıyla Geçtiğim Bir Alan Dışı Serbest Seçmeli Dersi Tekrar Alabilir miyim?
Alıp başarıyla geçtiğiniz bir alan dışı serbest seçmeli dersi ancak not yükseltmek amacıyla tekrar alabilirsiniz. Aynı dersi tekrar almanız durumunda son aldığınız notun geçerli olacağını unutmayınız. Farklı dönemlerde aldığınız aynı alan dışı dersler ayrı ders olarak sayılmayacaktır.
- Yaz Okulunda Kaç Ders Alabilirim? Hangi Dersleri Alabilirim, Almadığım Dersi/Dersleri Alabilir miyim?

- Fen Fakültesinden Bir Talebim/İsteğim Var, Nasıl İletebilirim?
Talebinizi/isteğinizi öncelikle danışmanınıza aktarınız. Çözüm bulunamazsa, Bölüm Başkanlığına konuyu aktarınız oradan da çözüm bulunamazsa, Fen Fakültesi web sayfasında yer alan Formlar→Öğrenci için Formlar sekmesi altında bulunan "Genel İstek Formu" doldurarak talebinizi/isteğinizi Fen Fakültesi Dekanlığına iletebilirsiniz.
- Nasıl staj yapabilirim?
Fakültemizde sadece Kimya Bölümünde zorunlu staj bulunmaktadır. Diğer bölümlerimizde staj isteğe bağlı olarak yapılabilmektedir. Staj işlemleri için aşağıdaki staj akış şemasını inceleyiniz.
- Nasıl mezun olabilirim?
Kayıtlı olduğunuz eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün derslerinizi ve varsa stajlarınızı başarı ile tamamlamış, eğitim-öğretim programının gerektirdiği minimum krediyi almış ve genel akademik ortalamanız en az 2.00 ise mezun olmaya hak kazanırsınız.
- Mezun oluyorum, yapmam gereken bir şey var mı?
Bütün dersleri başarı ile tamamlamış, eğitim-öğretim programının gerektirdiği minimum krediyi almış ve genel akademik ortalamanız en az 2.00 ise öğrenci bilgi sisteminde mezun durumuna düşersiniz. Adınıza diploma düzenlenmesi için diploma başvurusunda bulunmalısınız. Diploma başvurusu için aşağıdaki akış şemasını inceleyiniz. Diploma başvurusunda bulunulmaz ise adınıza diploma düzenlenmez.
- Çift Ana Dal Nedir?
Bir lisans programına kayıtlı olan, Başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrencilerin Üniversitenin iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, iki ayrı diploma alabilmesini sağlayan programa çift ana dal programı denir.
- Çift Ana Dal Programından Nasıl Faydalanabilirim?
Öncelikle bölümüzün çift ana dal yapmak istediğiniz bölüm ile karşılıklı anlaşması olması gerekmektedir. Bunun için Fakültemiz web sayfasında Öğrenci>Aktif Öğrenci>Çift Ana dal ve Yan dal sekmesi altında çift ana dal yapılabilecek bölümleri kontrol ediniz.
Bir öğrencinin çift ana dal diploma programına başvurabilmesi için öğrencinin başvurduğu yarıyıla kadar ana dal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlaması gerekir.
Başarı sıralaması şartı aranan programlarda çift ana dal yapmak isteyen öğrenciler kayıt olduğu yıldaki ilgili programın Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen başarı sıralaması şartını (Örneğin Mühendislik programları gibi) sağlamış olması gerekir.
Öğrencinin çift ana dal programından mezun olabilmesi için ana daldaki genel not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,72 olması gerekir. Tüm çift ana dal öğrenimi süresince öğrencinin ana daldaki genel not ortalaması bir defaya mahsus olmak üzere 4 üzerinden 2,50’ye kadar düşebilir. Ana daldaki genel not ortalaması ikinci kez 4 üzerinden 2,50’nin altına düşen öğrencinin ikinci ana dal diploma programından kaydı silinir.
Çift Ana dal programları için Fakültemiz web sayfasında Öğrenci>Aktif Öğrenci>Çift Ana dal ve Yan dal sekmesi altında çift Ana dal Bilgilendirme kısmından daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
- Yan Dal Nedir?
Bir lisans programına kayıtlı olan öğrencinin öngörülen şartları taşıması kaydıyla, aynı üniversitede belirli bir konuya yönelik sınırlı sayıda dersi almak suretiyle, diploma yerine geçmeyen bir belge (yan dal sertifikası) alabilmelerini sağlayan programa yan dal programı denir. yan dal programlarını tamamlayanlara eğitim aldıkları alanda sadece yan dal sertifikası düzenlenir. Bu belgeler diploma yerine geçmez.
- Yan Dal Programından Nasıl Faydalanabilirim?
Öncelikle bölümüzün yan dal yapmak istediğiniz bölüm ile karşılıklı anlaşması olması gerekmektedir. Bunun için Fakültemiz web sayfasında Öğrenci>Aktif Öğrenci>Çift Ana dal ve yan dal sekmesi altında yan dal yapılabilecek bölümleri kontrol ediniz.
Bir öğrencinin yan dal programına başvurduğu yarıyıla kadar ana dal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlamış olması gerekir.
Başvuru sırasında ana dal programındaki genel not ortalamasının en az 2.50 olması gerekir.
Ana dal programında mezuniyet hakkını elde eden ve yan dal programını tamamlayan öğrenciye yan dal sertifikası verilir.
Çift Ana dal programları için Fakültemiz web sayfasında Öğrenci>Aktif Öğrenci>Çift Ana dal ve Yan dal sekmesi altında yan dal Bilgilendirme kısmından daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
- Sosyal Transkript Nedir?
Sosyal Transkript, öğrencilerin üniversitemizdeki öğrenim süreleri boyunca, Üniversite içinde veya dışında organize edilen sosyal, kültürel ve kariyer gelişimlerine yönelik olarak katıldıkları faaliyetlerden elde edecekleri kazanımların tanımlanması ve sistemsel olarak kayıt altına alınması ile ilgili süreçler sonucu oluşan transkripttir.
Çalıştay, bilimsel faaliyet, eğitim programı, konferans, kongre, konser, ödül töreni, panel, sürdürülebilirlik faaliyeti, sanatsal faaliyetler, seminer, sempozyum, sergi, sinema, sosyal faaliyet/gezi, sosyal sorumluluk, söyleşi, kültürel faaliyet, sportif faaliyet, teknik gezi, tiyatro, tören, workshop, webinar, yarışma, gönüllülük faaliyetleri, proje eğitimi (TÜBİTAK vb.), kariyer etkinliği gibi etkinlikleri gösteren bu belge, öğrencilerin kariyer hedefleri ve planlama süreçlerine katkıda bulunacaktır.
- Sosyal Transkriptin Kazanımları Nelerdir?
Sosyal Transkript, öğrencileri akademik alanları dışında üretime teşvik etmeyi, aktif olarak sosyal faaliyetler içinde yer almalarını sağlamayı ve bu faaliyetlerden elde ettikleri başarı ve kazanımları belgeler. Bu etkinlikler sosyal transkriptte yer alarak öğrencilerin mezun profilini güçlendirecektir.
Sosyal transkript belgesi içerisinde yer alabilecek etkinlikler aşağıda belirtilen başlıklar altında toplanmıştır.
b) Topluma hizmet/katkı
c) Kazanılan dereceler ve ödüller
ç) Bilimsel etkinlikler
d) Kültür, sanat ve spor etkinlikleri
- Sosyal Transkriptin İş Bulma Sürecine ve Mesleki Eğitime Katkıları Nelerdir?
İşverenler, işletmede mesleki eğitime öğrenci kabul etme veya işe alım süreçlerinde adayların sadece mezuniyet transkriptine değil, sosyal transkriptine de bakabileceklerdir. Bu da üniversitemiz ile işyerleri arasında öğrencilerimize artı değerler kazandırarak iş arayan değil, iş için aranan elemanlar yetiştirmeyi, sanayi ve tarım başta olmak üzere tüm sektörlerle iç içe olmayı sağlama yönünde katkılar sağlayacaktır.
- Sosyal Transkript Başvurusu Nasıl Yapılır?
Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ‘Öğrenci Girişi’ üzerinden Sosyal Transkript başvuruları yapılabilmektedir. Öğrenciler, bir sosyal faaliyet için ilgili yarıyılda ders kaydı yaptırmış olmak koşuluyla, bütünleme sınavlarının son tarihine kadar başvuru yapabilir. Yaz dönemine denk gelen etkinliklerin başvurusu, takip eden güz yarıyılında yapılır.
- Sosyal Transkript Başvurusunda Hangi Belgeler Gerekmektedir?
Öğrenci, başvuru esnasında katılım sağlanan etkinliğe katıldığına dair kanıt belgeleri sunar. Kanıt belge olarak; öğrencilerin etkinliklere katıldıklarına dair resmi davet mektubu, görev yaptığına dair resmi makamlarca verilmiş sertifika, katılım belgesi, teşekkür belgesi vb. evraklar, etkinlik süresinde çekilmiş ve bizzat görevli olduğunu gösteren kanıt niteliğinde fotoğraf, video vb. belgeler sunulabilir.
Başvuruya ilişkin tüm belgelerin doğruluğu, öğrencinin kendi sorumluluğundadır. Öğrenci, sunulan belge ve kanıtların doğruluğunu beyan etmiş ve tüm sorumluluğun kendisine ait olduğunu taahhüt etmiş sayılır. Belgelerin doğruluğunu teyit etmek amacıyla Fakülte Sosyal Transkript Değerlendirme Komisyonu “Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Transkript Yönergesi” kapsamında inceleme yapar (İlgili yönerge için tıklayınız). Gerçeğe aykırı beyanlarda bulunan ve/veya sahte ya da tahrif edilmiş belgelerle yapılan başvurularla ilgili olarak, başvuran öğrenci hakkında bağlı olduğu birim tarafından disiplin işlemi uygulanır.
Başvurusu onaylanan öğrenciler Sosyal Transkriptlerine Fakülte Öğrenci İşlerinden ulaşabilmektedirler.